مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 ساعت 14:552019-05-20اقتصادي

چه کسانی دنبال واردات خودروهای دست دوم هستند


مدافعان واردات خودروهای فرسوده اگر ارز دارند، چرا نمی روند جنس خوب با قیمت مناسب وارد ایران کنند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه شرق نوشت: گروهی با هدف تنظیم بازار خودرو به دنبال ارائه طرحی برای واردات خودروهای دست دوم خارجی به بازار ایران هستند.

هم زمان با خروج یک جانبه آمریکا از برجام و اعمال محدودیت های دولت برای واردات خودروی خارجی، قیمت خودروهای داخلی با روندی صعودی مواجه شد.

از سال گذشته قیمت مدل های پرطرفدار داخلی بیش از دو برابر افزایش یافت به همین دلیل، ارائه دهندگان ایده واردات خودروهای دست دوم که گویا حمایت مجلس را هم دارند، به دنبال بازکردن راهی برای تأمین نیاز داخلی از طریق واردات هستند.

اقدامی که از نظر امیرحسن کاکایی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت یک مسکّن موقت و کوتاه مدت است و در مدت شش ماه، باز هم قیمت خودرو در بازار را دچار تلاطم خواهد کرد.

کاکایی بر این باور است که واردات خودروی دست دوم، کشور را با مشکل کمبود ارز مواجه کرده و اقتصاد کلان ایران را تحت تأثیر قرار خواهد داد؛ همچنین به دلیل افزایش تقاضا برای ارز، شاهد جهش قیمت دلار خواهیم بود.

با وجود این احتمال، سعید مدنی مشاور مدیرعامل سایپا در گفت وگو با شرق اعلام می کند که اگر ارز خودروهای وارداتی از ارزهایی با مبدأ خارجی تأمین شود، شاهد افزایش نرخ آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسانی دنبال واردات خودروهای دست دوم هستند

چه کسانی دنبال واردات خودروهای دست دوم هستند