مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 خرداد 1398 ساعت 18:002019-05-22پزشكي

موفقیت درمان ناباروری با روش رحم جایگزین


متخصص زنان و زایمان مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل از موفقیت درمان دو زوج نابارور مراجعه کننده به این مرکز با روش رحم جایگزین خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر الهام فیروزی با اعلام این خبر گفت: در سال 1397 در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل دو بار از روش رحم جایگزین برای فرزند دار شدن زوجین نابارور استفاده شد که موفقیت آمیز بود.

وی با بیان اینکه رحم جایگزین یکی از روش های علمی کمک باروری و استفاده از آن، یک راه حل برای داشتن فرزند است، خاطرنشان کرد: در یکی از موارد خانم 33 ساله که به دلیل مشکل رحمی 8 سال از داشتن فرزند محروم بود برای درمان از روش رحم جایگزین استفاده کرد و در حال حاضر مادر دوم در حال طی مراحل بارداری است.

متخصص زنان و زایمان مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل، ادامه داد: در درمان دوم به زنی 28 ساله که 8 بار حاملگی طبیعی ناموفق به علت نارسایی سرویکس که حتی با وجود انجام عمل سرکلاژ نیز منجر به سقط جنین می شد، استفاده از رحم اجاره ای پیشنهاد شد که درمان این زوج هم بعد از 8 سال نازایی مثبت بوده و در حال حاضر در انتظار تولد فرزند دوقلوی خود است.

فیروزی با اشاره به اینکه با پیشرفت تکنولوژی حدود سه دهه است که رحم جایگزین جایگاه خود را در علم پزشکی باز کرده و راه حلی برای زوجین شن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت درمان ناباروری با روش رحم جایگزین

موفقیت درمان ناباروری با روش رحم جایگزین