مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 خرداد 1398 ساعت 23:252019-05-24فناوري

ایجاد سیستم عامل بومی برای نیازهای خاص


رییس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ایجاد سیستم عامل موبایل برای نیازهای بومی گفت: به سیستم عاملی نیاز داریم که نسبت به دو فاکتور امنیت و استقلال آن مطمئن باشیم، - اما این به معنای اجبار برای همه نیست و قرار نیست جایگزین تمامی سیستم های عامل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امیر ناظمی - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - با اشاره به تصمیم برای ایجاد سیستم عامل بومی موبایل، اظهار کرد: یک درصد از نیازمندی های ما به سیستم عاملی نیاز دارد که نسبت به دو فاکتور امنیت و استقلال آن مطمئن باشیم؛ این که نفوذی به آن نباشد و تصمیم دیگری بر آن تأثیر نگذارد.

سیستم عامل بومی یعنی سیستم عاملی که پاسخگوی نیاز بومی بوده و برای نیازهای ما شخصی سازی شده باشد؛ درواقع قرار نیست به نیاز همه پاسخ دهد، بلکه برای یک سری نیازمندی های خاص است.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، با بیان این که قرار نیست دولت این سیستم عامل را بنویسد، افزود: این سیستم عامل آماده شده و می تواند روی گوشی هایی که در ایران تولید می شود، قرار گیرد و با بعضی برندهای خارجی هم مذاکراتی انجام شده است؛ اما در کل، به معنای اجبار برای آن ها نیست و قرار نیست جایگزین همه سیستم های عامل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد سیستم عامل بومی برای نیازهای خاص

ایجاد سیستم عامل بومی برای نیازهای خاص