مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 خرداد 1398 ساعت 14:402019-05-25پزشكي

شیوع سرطان در ایران نگران کننده نیست


رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه از هر یکصدهزار نفر، 140 نفر در کشور مبتلا به سرطان می شوند که این آمار در دیگر کشورها به 200 نفر می رسد، - تصریح کرد: شیوع سرطان در ایران نگران کننده نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسناس، کامران باقری لنکرانی شنبه چهارم خرداد در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه امروز سرطان پایان راه نیست بلکه با تشخیص زود هنگام درمان خواهد شد، افزود: طبق آمارها سالانه در کشور 110 هزار نفر که 55 هزار نفر آنان مرد و مابقی زن هستند، به سرطان مبتلا می شوند و فوت می کنند.

به گفته وی، در بین سرطان های پر شیوع در کشور مردان با رتبه اول سرطان معده و در بین بانوان بعد از سرطان پستان، سرطان روده بزرگ ثبت شده که شناسایی این سرطان ها در کشور بسیار قابل اهمیت است.

رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در بین مردان سرطان معده، ریه و روده بزرگ نیز به عنوان بیشترین نوع سرطان به ثبت رسیده و همچنین سرطان کبد و لوزالمعده رو به افزایش است.

لنکرانی به آمار سرطان های گوارشی در کشور هم اشاره و با بیان اینکه بر اساس آمارها سرطان پستان، معده، ریه، روده بزرگ و لوزالمعده شایع ترین سرطان های گوارشی در کشور هستند، عنوان کرد: اگرچه شیوع سرطان کبد و لوزالمعده در مقایسه با دیگر سرطان ها ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع سرطان در ایران نگران کننده نیست

شیوع سرطان در ایران نگران کننده نیست