مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 خرداد 1398 ساعت 23:452019-05-28پزشكي

طرح های تحقیقاتی درباره ام .اس و صرع در کودکان/ افزایش ابتلای کودکان به ام .اس


معاون مرکز تحقیقات اعصاب کودکان با بیان این که طرحی تحقیقاتی درباره یکی از بیماری های حیطه اعصاب کودکان در استان های با نرخ ازدواج فامیلی بالا در حال انجام است، - گفت: نام این طرح کشوری، غربالگری بیماران مبتلا بیماری نورومتابولیک ارثی نیمن پیک تایپ سی است.

این بیماری نورومتابولیک ارثی که در ازدواج های فامیلی نزدیک به وجود می آید در قالب یک طرح تحقیقاتی در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، اصفهان، اردبیل و استان کرمان در دستور کار است.

دکتر پروانه کریم زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه تاکنون 120 بیمار در این طرح تحقیقاتی غربال شده اند، گفت: اساس این طرح تحقیقاتی این است که 200 بیمار را بررسی کنیم.

از همه این بیماران یک آزمایش شیمیایی (بیومارکر) به خارج از کشور فرستاده می شود و اگر این بیومارکر بالا بود در آلمان بررسی ژنتیکی هم انجام خواهد شد و هزینه های این کار در قالب این طرح تحقیقاتی پرداخت خواهد شد.

وی درباره این بیماری نورومتابولیک گفت: این بیماری ارثی، ژنتیکی است که در چند سال اخیر دارویش کشف شده و در ایران نیز موجود است.

خوشبختانه داروی این بیماری تحت سوبسید دولت است و برای برخی خانواده ها به طور رایگان و برای برخی دیگر با هزینه بسیار کم تهیه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح های تحقیقاتی درباره ام .اس و صرع در کودکان/ افزایش ابتلای کودکان به ام .اس

طرح های تحقیقاتی درباره ام .اس و صرع در کودکان/ افزایش ابتلای کودکان به ام .اس