مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 خرداد 1398 ساعت 12:052019-05-29پزشكي

لذت چشیدن طعم زمینی میوه ها در فضا+عکس


در پروازهای فضایی یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه کارشناسان، حفظ سلامتی فضانوردان است.

رساندن میوه های تازه به فضانوردان ساکن ایستگاه های فضایی که ماه ها به دور از زمین و امکانات زمینی زندگی می کنند از جمله امور بسیار ضروری به شمار می رود.

- همین سبزی و میوه هایی که در زمین در بسیاری وقت ها چیز جالب توجهی نیست، در ایستگاه فضایی بین المللی برای فضانوردان بسیار ضروری به شمار می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ جالب است بدانید که براساس تحقیق کارشناسان، دیدن و خوردن میوه های تازه نه تنها در وضعیت سلامت بدنی بلکه در سلامت روحی فضانوردان هم تاثیر مثبت زیادی دارد چون یادآور زندگی در سیاره مادری است.

در جریان سفر 160 روزه الکساندر الکساندروف، طی یکی از تماس ها با خانواده اش از یک گردش خانوادگی صحبت پیش آمده بود که هندوانه ای که در آن گردش با خانواده خورده بودند.

کارشناسان بخش تقویت روحی و روانی مرکز هدایت پرواز، تشخیص دادند که الکساندروف هوس هندوانه کرده است! بلافاصله دستور می دهند که در محموله بعدی سفینه باربری بدون سرنشین پروگرس، هندوانه ای به مجتمع مداری میر فرستاده شود.

الکساندروف می گوید در شرایط کاری دشوار کار در ایستگاه فضایی، دیدن این هندوانه واقعاً هم برای من و هم همکارم راماننکو یک شگفتی دوست داشتنی بود، بماند که خوردن آن نس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لذت چشیدن طعم زمینی میوه ها در فضا+عکس

لذت چشیدن طعم زمینی میوه ها در فضا+عکس