مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 خرداد 1398 ساعت 10:552019-06-01اقتصادي

یارانه ارزی ایران در سفره خارجی ها!


صادرات تولیداتی که از طریق یارانه های دولتی حمایت شده اند، فرایندی است که باعث سرازیر شدن منابع ملی به سبد مصرف کنندگان خارجی خواهد شد و به گفته یک اقتصاددان، - زمانی که برای تولید محصولات صادراتی یارانه می دهیم، تولیدکننده در واقع یارانه را صادرات می کند؛ این یعنی یارانه دولت ما عملاً به جیب مصرف کنندگان عراقی و افغانستانی می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مساله تخصیص یارانه های ارزی به تولیدکنندگان هرچند که با عنوان حمایت از تولیدکنندگان انجام می شود اما در صورت تخصیص نادرست آن، می تواند فضایی را برای اتلاف منابع عمومی به وجود آورد.

یارانه ها در واقع مبالغی هستند که دولت برای حمایت از مصرف کنندگان داخلی هزینه می کند و اگر قرار باشد این هزینه ها نصیب سودجویان یا مثلاً مصرف کنندگان کشورهای خارجی شود، نتیجه ای جز اتلاف منابع عمومی و ملی نخواهد داشت.

به عنوان نمونه، هفته گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای رفع ممنوعیت صادرات گوشت مرغ، جوجه های یک روزه گوشتی، تخم مرغ نطفه دار گوشتی و جوجه یک روزه تخم گذار را به رییس کل گمرک ابلاغ کرد.

در این زمینه باید گفت که دولت ارز یارانه ای (4200 تومانی) برای واردات خوراک دام و طیور اختصاص می دهد و وام های ارزان قیمت به تولیدکنندگان می دهد تا قیمت محصول نهایی برای مصرف کنندگان ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یارانه ارزی ایران در سفره خارجی ها!

یارانه ارزی ایران در سفره خارجی ها!