مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 خرداد 1398 ساعت 11:002019-06-01فرهنگي

رکود و بی تحرکی در شعر امروز


به رغم آن که طی 20 سال فعالیت هنری، هیچ گاه شعرهایش را به شکل کتاب به چاپ نرساند، امسال و در این وانفسای کاغذ و مخاطب، تصمیمش برای انتشار اولین کتابش قطعی شد و مراقبه با باد به چاپ رسید.

- به رغم آن که طی 20 سال فعالیت هنری، هیچ گاه شعرهایش را به شکل کتاب به چاپ نرساند، امسال و در این وانفسای کاغذ و مخاطب، تصمیمش برای انتشار اولین کتابش قطعی شد و "مراقبه با باد" به چاپ رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ساسان کشوری، شاعر و وکیل در حاشیه رونمایی از کتابش در مؤسسه فرهنگی هنری پیرسوک شیراز، درباره این اثر که روایت رسیدن و شدن را در سه بخش از خاکستر ، با رقص زبانه ها و تا نگاه صدف شرح می دهد، گفت وگو کرد.

او با بیان این که موضوع شعر هر شاعر شرایط زندگی در روزگار و تجربه شخصی اوست، می گوید: موضوع شعر برای شاعر زندگی خویش است، وضعیت و روزگاری که در آن به سر می برد؛ به طور کلی موقعیت زمانی، مکانی و تاریخی شاعر الهام بخش او در سرودن است.

کشوری که معتقد است هر شاعر پیش از سرودن، شیفته آثار دیگر شاعران می شود، آثار فروغ فرخزاد، احمد شاملو، نیما یوشیج، یدالله رویایی و منوچهر آتشی را بر شعر خود اثرگذار می داند.

این شاعر هرچند شعر آزاد می سراید اما آثار حافظ، مولانا و نظامی را از علاقه مندی های خود می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکود و بی تحرکی در شعر امروز

رکود و بی تحرکی در شعر امروز