مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 خرداد 1398 ساعت 05:052019-06-06ورزشي

بالاخره منشاء غول سیاره ها شناسایی شد


فیزیک دانان با مشاهده تصویر فروسرخ یک غول سیاره تازه متولد شده موسوم به PDS 70 b و مشاهده دیسک اطراف آن برای اولین بار، در نهایت موفق به رصد منشاء گرد و غبارآلود و گازی غول سیاره ها شدند.

- فیزیک دانان با مشاهده تصویر فروسرخ یک غول سیاره تازه متولد شده موسوم به "PDS 70 b" و مشاهده دیسک اطراف آن برای اولین بار، در نهایت موفق به رصد منشاء گرد و غبارآلود و گازی غول سیاره ها شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، یک تیم بین المللی از فیزیک دان ها بالاخره مدرکی از دیسک های سیاره ای به دست آوردند که وزن قابل توجهی به مدل های نظری فعلی درباره شکل گیری سیاره ها می دهد.

این دیسک های گازی که توسط گرد و غبار محصور شده اند تاکنون از شناسایی فرار کرده بودند.

یک مطالعه بین المللی که توسط دانشکده فیزیک و نجوم موناش (Monash) در ملبورن استرالیا انجام شد با استفاده از کمک تلسکوپ بسیار بزرگ (VLT) در شیلی به رصد مراحل اولیه تشکیل سیاره پرداخت.

تلسکوپ VLT متشکل از چهار تلسکوپ نوری است که هر کدام از آنها واقعاً بزرگ هستند و باهم ترکیب شده اند تا بزرگترین تلسکوپ نوری زمین را بسازند.

تیم تحقیقاتی تحت رهبری دکتر والنتین کریستیائنس از دانشگاه موناش، از VLT برای جمع آوری تصاویر فروسرخ از طول موج های مختلف یک غول سیاره جدید استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بالاخره منشاء غول سیاره ها شناسایی شد

بالاخره منشاء غول سیاره ها شناسایی شد