مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 خرداد 1398 ساعت 07:302019-06-09اقتصادي

دندان عقل را بکشید


یک دندانپزشک معتقد است، در صورت پوسیدگی دندان عقل و یا در صورت رویش نامناسب آن و آزردگی فک، بهتر است این دندان به جای ترمیم، کشیده شود.

- دکتر محمدمسلم ایمانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه اهمیت دندان های عقل به جهت کاربرد و کارکرد آن به اندازه سایر دندان ها نیست، گفت: تحقیقی که در زمینه دندان های عقل صورت گرفته نشان می دهد این دندان ها بازمانده دندان های آسیای انسان در گذشته است که تعداد آنها بیشتر از زمان حال بوده است.

وی افزود: درگذشته انسان های اولیه گوشت را بصورت خام مصرف می کردند و همین امر موجب بزرگ شدن و توسعه فک آنها شده و تعداد دندان های آسیای آنها بیشتر از زمان حال بود.

ایمانی تصریح کرد: با تغییر غذای مصرفی انسان و استفاده از غذاهای پخته، به تدریج فک انسان نیز کوچک تر و تعداد دندان ها کمتر شد و به نظر می رسد دندان های عقل یکی از دندان های آسیای به جا مانده از آن دوران باشد.

وی در خصوص نام گذاری این دندان به نام دندان عقل نیز، گفت: به نظر می رسد این نامگذاری به زمان رویش این دندان مربوط شود، چرا که دندان عقل در سنین 17 تا 20 سالگی و زمانی که به نوعی عقل افراد به بلوغ می رسد رشد می کند.

این دندانپزشک به عدم کارایی دندان عقل اشاره کرد و افزود: در صورتی که سایر دندان های آسیا در فک موجود باشد، عملاً دندان عقل کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دندان عقل را بکشید

دندان عقل را بکشید