مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 خرداد 1398 ساعت 11:002019-06-09بين الملل

احتمال برگزاری سومین نشست رهبران کره شمالی و آمریکا در سال 2019


کارشناسان و تحلیلگران آمریکایی می گویند با وجود بن بست فعلی در مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ بر سر خلع سلاح هسته ای کره شمالی، رهبران دو کشور ممکن است در سال جاری میلادی برای سومین بار با یکدیگر دیدار کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری یونهاپ نوشت: کارشناسان و تحلیلگران آمریکایی نسبت به روند پیشرفت مذاکرات آمریکا و کره شمالی بر سر خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ در ازای رفع تحریم ها اختلاف نظر دارند و برخی می گویند چون تنشهای سال 2017 کاهش یافته این نشانه پیشرفت است اما برخی دیگر می گویند دورنمای خلع سلاح هسته ای کره شمالی بدتر شده است.

با این حال اکثر آنها موافق هستند که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به دنیال سومین نشست خود در سال جاری میلادی هستند.

هری کازیانیس مدیر ارشد مرکز مطالعات کره در مرکز نشنال اینترست آمریکا گفت: سومین نشست ترامپ و کیم جونگ اون در سال 2019 به احتمال زیاد برگزار می شود.

دو طرف در نشست قبلی در شهر هانوی به توافق نزدیک شده بودند و نمی خواهند این روند را متوقف کنند.

کازیانیس در ادامه تاکید کرد: در حالی که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به دنبال انتخاب مجدد به ریاست جمهوری در انتخابات 2020 است او مطمئناً خواهان یک دستاورد مهم در سیاست خارجی به منظور به رخ کشیدن در مبارزات انتخابات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال برگزاری سومین نشست رهبران کره شمالی و آمریکا در سال 2019

احتمال برگزاری سومین نشست رهبران کره شمالی و آمریکا در سال 2019