مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 خرداد 1398 ساعت 11:402019-06-10اجتماعي

راهکارهای مقابله با افزایش آلاینده ازن در هوای تهران


در پی افزایش آلاینده ازن طی روزهای اخیر در هوای پایتخت سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: مهار بخارات بنزین در پمپ بنزین ها و جلوگیری از تردد خودروهای دیزلی، - فرسوده و موتور سیکلت ها راهکار کنترل ازن است.

حسین شهید زاده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه آلاینده ازن به طور مستقیم تولید نمی شود، اظهار کرد: برای مثال نمی توانیم بگوییم که ازن از اگزوز خودروها یا دودکش کارخانه ها متصاعد می شود.

این آلاینده در واقع آلاینده ای ثانویه است که از طریق واکنش شیمیایی بر اثر تابش آفتاب و برخورد با عناصری مانند ترکیبات آلی فرّار (VOC) تولید می شود.

برای مثال می توان گفت که بوی اطراف پمپ بنزین ها بوی آلاینده VOC است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر درست است که خودروها به طور مستقیم آلاینده ازن تولید نمی کنند اما آلاینده ناکس که از طریق احتراق خودروهای دیزل و موتورسیکلت ها متصاعد می شود، در مجاورت نور شدید خورشید افزایش غلظت ازن در هوا را در پی دارد.

چرا آلاینده ازن در هوای تهران طی دو سال اخیر افزایش یافته است؟ سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا طی دو سال اخیر غلظت آلاینده ازن در سطح شهر تهران افزایش یافته است، توضیح داد: ابتدا باید به این موضوع اشاره کرد که نحوه اندازه گیری این آلاینده در سطح شهر تهرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای مقابله با افزایش آلاینده ازن در هوای تهران

راهکارهای مقابله با افزایش آلاینده ازن در هوای تهران