مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 خرداد 1398 ساعت 15:202019-06-10اقتصادي

صدور مجوز ساخت کلیسای شهر بارسلون پس از 137 سال


کلیسای «ساگرادا فامیلیا» در شهر باسلون که ساخت بنای آن در سال 1882 آغاز شده بود و هنوز کامل نشده است پس از 137 سال، مجوز ساخت دریافت کرد.

- کلیسای ساگرادا فامیلیا در شهر باسلون که ساخت بنای آن در سال 1882 آغاز شده بود و هنوز کامل نشده است پس از 137 سال، مجوز ساخت دریافت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گاردین، این کلیسا که معمار آن آنتونی گائودی از بزرگترین معماران دو قرن اخیر دنیا بوده است از شاهکارهای معماری محسوب می شود که از سال 2005 میلادی به عنوان یکی از آثار ارزشمند در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

ساخت کلیسای ساگرادا فامیلیا در سال 1882 کلید خورد و آنتونی گائودی معمار برجسته اسپانیایی 15 سال آخر عمر خود را صرف پروژه کرد سرانجام در طبقه زیرین کلیسا به خاک سپرده شد.

در زمان مرگ گائودی در سال 1926 کمتر از یک چهارم از کل بنای کلیسا تکمیل شده بود.

ساخت این کلیسا از آن به بعد تنها از محل کمک های مردمی به آرامی پیش می رفت تا آنکه با آغاز جنگ های داخلی اسپانیا پروژه متوقف شد.

در سال 1936، نیروهای انقلابی به ساختمان کلیسا حمله کردند و طبقه زیرین کلیسا را به آتش کشیدند و با رساندن خود به کارگاه های ساخت تمامی طراحی های بنای کلیسا و مدل ها گچی را نابود کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور مجوز ساخت کلیسای شهر بارسلون پس از 137 سال

صدور مجوز ساخت کلیسای شهر بارسلون پس از 137 سال