راه نجات صنعت خودرو از زبان ویسهبه گفته مشاور معاون اول رییس جمهور حضور مدیران سیاسی دولتی در خودروسازی های داخلی و نبود اندازه های اقتصادی برای ایجاد طراحی و توسعه از عمده موانع رونق این صنعت است؛ - بنابراین واگذاری سهام دولتی خودروسازان به بخش خصوصی و روی کار آمدن مدیران اقتصادی حرفه ای از اقدامات ضروری برای نجات این صنعت است. به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا ویسه در نشست راهکارها و چالش های صنعت خودرو که عصر امروز در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 90 درصد از صنعت خودروسازی در ایران متعلق به ایران خودرو و سایپا است و سایر شرکت های خودروساز جمعا بدون نظر گرفتن واردات، حجمشان کمتر از 10 درصد است. وی افزود: در صنعت خودروهای سواری پیش از پیروزی انقلاب، شرکت ایران ناسیونال، سایپا و پارس خودرو وجود داشت. ایران خودرو از سال 1344 پیکان تولید کرد و اوج تولید آن در سال 1356 بود. در سال 1357 دو اتفاق بزرگ افتاد. در این سال کمپانی های خارجی همکاری خود را با این سه خودروساز ایرانی که هر سه خصوصی بودند قطع کردند؛ بنابراین شرکت ایران ناسیونال در ابتدا ملی، سپس مصادره و بعد وارد بند الف شد و در نهایت به دست دولت افتاد و دولتی شد. این دو اتفاق شرایطی ایجاد کرد که مدیران قبلی عوض شدند و افراد با حداقل تجربه وارد این صنعت شدند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |