مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 خرداد 1398 ساعت 10:352019-06-14فناوري

هوا را از من بگیر موبایلم را نه


تحقیقات نشان می دهد تحمل دوری افراد از موبایل به زیر 15 دقیقه رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران نوشت: وقتی دو ساعت گوشی موبایل تان خاموش است چه احساسی دارید؟ وقتی اینترنت قطع می شود چطور؟ اضطراب می گیرید یا مثل من دائم حس می کنید گوشی خاموش موبایل توی جیبتان ویبره می رود؟ این اعتیاد به موبایل و وقت گذرانی در فضای مجازی حالا تبدیل به یک رفتار عمومی شده.

تصور کنید اگر یک نفر از 100 سال پیش یک دفعه در خیابان های تهران ظاهر شود با دیدن این همه آدم که سرشان داخل دستگاهی کوچک است چه فکری با خودش می کند؟ آدم هایی که با خودشان حرف می زنند و آنقدر غرق دنیای مجازی هستند که دیوار رو به روی شان را هم نمی بینند.

کارشناسان می گویند نبود زمینه های تفریح برای جوانان و ضعف در ارتباط برقرار کردن در دنیای واقعی و رفتن به فضای مجازی دلیل اصلی این اعتیاد به موبایل و اینترنت است.

اضطراب دوری از موبایل و اینترنت رفتاری است که پیشینه تاریخی ندارد اما در سال های اخیر آنقدر همه گیر شده که تبدیل به نگرانی عمده ای شده؛ بخصوص در میان جوانانی مثل پدرام که تجربه یک سال دوری از موبایل را دارد و با خنده می گوید: من هم چند سالی است که سر به زیر شده ام و در کوچه و خیابان دائماً سرم به گوشی گرم است؛ یا مشغول بازی هستم یا در فضای مجازی برای خودم می چرخم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوا را از من بگیر موبایلم را نه

هوا را از من بگیر موبایلم را نه