مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 خرداد 1398 ساعت 11:052019-06-14سياسي

صادرات صنایع دستی و فرش جایگزین مناسبی برای نفت


رییس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه مجلس و دولت به حداقل رساندن صادرات نفتی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی وقفچی در نشستی با رییس و برخی اعضای اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان فارس در شیراز، گفت: فراکسیون فرش و صنایع دستی، بزرگترین فراکسیون مجلس شورای اسلامی محسوب می شود که با هدف ایجاد یک جایگزین مناسب برای درآمدهای نفتی، ایجاد شد.

وی با تصریح اینکه امروز نگاه مجلس و دولت هم به حداقل رساندن صادرات نفتی است، گفت: یک ظرفیت استثنایی در ایران وجود دارد که آن صادرات فرش و صنایع دستی است، هرچه این بخش قوی تر شود، به حتم به امنیت، انتقال فرهنگ و هویت، توانمندی اقتصادی و رفع اتکاء به نفت و … کمک خواهد شد.

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی یکی از اقدامات خوب مجلس را تصویب قانون حمایت از استادکاران و صنعتگران صنایع دستی دانست و با ابراز تأسف از اینکه اکثر فعالان این بخش و حتی سردمداران آن، این قانون را مطالعه هم نکرده اند، گفت: یکی از مباحث مهم این قانون، بیمه است.

وی گفت: در قانون مرجع تشخیص اینکه چه کسی باید در بخش صنایع دستی، بیمه شود، میراث فرهنگی است، نه بیمه گر؛ در بحث بیمه قالیبافان و فعالان بخش فرش هم اینگونه تعیین شد که میزان فرش بافته شده ملاک بیمه نباشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات صنایع دستی و فرش جایگزین مناسبی برای نفت

صادرات صنایع دستی و فرش جایگزین مناسبی برای نفت