مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 خرداد 1398 ساعت 08:502019-06-15پزشكي

کاهش دیابت با ورزش مقاومتی و وزنه برداری


پژوهشگران برزیلی در بررسی جدید خود دریافتند که ورزش های مقاومتی و وزنه برداری می توانند به کاهش اضافه وزن و دیابت کمک کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، بررسی جدید پژوهشگران دانشگاه کامپیناس (UNICAMP) برزیل نشان می دهد که انجام دادن ورزش های گوناگون مانند تمرین با وزنه می تواند به کاهش میزان چربی انباشته شده در کبد و بهبود کنترل فشار خون در افراد مبتلا به اضافه وزن و دیابت کمک کند.

نتایج این پژوهش نشان می دهند که افراد مبتلا به اضافه وزن و دیابت حتی با ورزش کردن برای زمانی کوتاه و پیش از کاهش قابل توجه وزن نیز می توانند چنین نتایجی را در خود مشاهده کنند.

پژوهشگران در آزمایش های صورت گرفته روی موش ها دریافتند که دو هفته ورزش، برای اصلاح بیان ژن در بافت کبد آنها کافی است.

نتایج آزمایش نشان داد که ورزش کردن موجب می شود که کبد، لیپیدهای ذخیره شده بیشتری را بسوزاند و بیماری های مرتبط با کبد چرب کاهش یابند.

همچنین مشخص شد که ورزش کردن می تواند به بهبود سیگنال دهی انسولین در سلول و کاهش تولید گلوکز کمک کند و بدین ترتیب، امکان ابتلاء به دیابت را کاهش دهد.

لئوناردو پریرا دی مورا (Leandro Pereira de Moura)، استاد بخش علوم کاربردی دانشگاه کامپیناس و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: در حال حاضر، همه می دانند که ورزش کردن می تواند به کنترل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش دیابت با ورزش مقاومتی و وزنه برداری

کاهش دیابت با ورزش مقاومتی و وزنه برداری