مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 خرداد 1398 ساعت 09:152019-06-16سياسي

گردشگری غار یا گردشگری محتاطانه؟


در حالی گردشگری غار با استقبال گردشگران علاقمند به ماجراجویی برای بسیاری از کشورها درآمدزایی می کند که چالش اصلی این حوزه در کشورمان حفظ غارهای ایران و توجه به آموزش گردشگران برای جلوگیری از نابودی آنهاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غارها یکی از بخش های دست نخورده طبیعت هستند که ظرفیتی بزرگ و متنوعی در حوره منابع و جاذبه های طبیعی محسوب می شوند.

در حالی این سرمایه های عظیم در دنیا با تعریف نوع دیگری از گردشگری، منجر به پول سازی شده اند که در کشورمان چالش اصلی حفظ حیات آن ها است و گویا باید این نوع گردشگری را در تعاریف دیگری چون گردشگری محتاطانه گنجاند تا حیات غارها و مردم به خطر نیفتد.

آنچه از غفلت عامدانه متولیان امر از این ظرفیت های طبیعی و پولساز سرزمینمان به نظر می رسد، این است که این غفلت ریشه در مهری دارد که نسبت به حفظ حیات این اماکن طبیعی و مغتنم دارند! غارشناسی در گروی تامین اعتبار موسی شمسایی کارشناس اداره کل حفاظت محیط زیست در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این که مطالعات غارشناسی در گروی تامین اعتبار است، اظهار می ‎ کند: مطالعات غارشناسی با هدف دسته بندی کردن غارها برای تعریف کاربری گردشگری غار به علت عدم تامین بودجه از سوی دولت، همچنان بلاتکیف مانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری غار یا گردشگری محتاطانه؟

گردشگری غار یا گردشگری محتاطانه؟