مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 خرداد 1398 ساعت 17:302019-06-16سياسي

رفع ایراد شورای نگهبان به لایحه تابعیت فرزندان در کمیسیون حقوقی


سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح بررسی های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود خبر داد: در جلسه امروز کمیسیون ایراد شورای نگهبان به لایحه تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی رفع شد.

- حسن نوروزی در گفت وگو با ایسنا در خصوص جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ایراداتی که شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی وارد دانسته بود ابتدا بررسی و سپس رفع شد.

وی در این خصوص توضیح داد: با توجه به اینکه شورای نگهبان اطلاق اعطای تابعیت در این موضوع را مغایر موازین شرع و مغایر بند 5 اصل 3 قانون دانسته بود و با توجه به اینکه موضوع تابعیت در این حوزه ممکن است مسائل امنیتی به دنبال داشته باشد ما نسبت به همه موارد واژه تحت نظارت وزارت اطلاعات را اضافه کردیم و ایراد شورای نگهبان را رفع کردیم.

این بررسی ها با حضور نماینده شورای نگهبان، کارشناس مرکز پژوهش ها، دفتر حقوقی شورای نگهبان، معاون حقوقی وزارتخانه های دادگستری، اطلاعات، کار، کشور و معاونت حقوقی ریاست جمهوری انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع ایراد شورای نگهبان به لایحه تابعیت فرزندان در کمیسیون حقوقی

رفع ایراد شورای نگهبان به لایحه تابعیت فرزندان در کمیسیون حقوقی