مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 خرداد 1398 ساعت 14:452019-06-17اجتماعي

اعلام ممنوعیت تخریب مدرسه قاجاری «کاخ» در لاله زار


مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در نامه ای به شهردار منطقه 12، هر گونه تخریب و ساخت وساز در ملک واجد ارزش قرار گرفته در کوچه زوارییان (کاخ) خیابان لاله زار موسوم به «مدرسه کاخ» را ممنوع اعلام کرد.

- مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در نامه ای به شهردار منطقه 12، هر گونه تخریب و ساخت وساز در ملک واجد ارزش قرار گرفته در کوچه زوارییان (کاخ) خیابان لاله زار موسوم به مدرسه کاخ را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در تنها بن بست ضلع جنوبی کوچه شهید زوارییان یا همان کاخ سابق حدفاصل خیابان های سعدی شمالی و لاله زار نو، مجموعه ای قدیمی با دو بنای شمالی و جنوبی در دو ضلع یک حیاط بزرگ قرار گرفته اند که بنای شمالی اش در دو طبقه ساخته شده اما سال هاست کل ساختمان به عنوان انبار استفاده می شود.

و سرانجام خبرهایی مبنی بر احتمال تخریب بنا به دنبال تخلیه ی آن مطرح شدند، یعنی یکی از قدیمی ترین بناهای مدارس تهران قاجار که هر چند در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده بود اما جزو بناهای واجد ارزش شناخته می شد، به راحتی مجوز تخریب و نوسازی می گرفت! به همین دلیل پرهام جانفشان - مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در نامه ای به علی محمد سعادتی - شهردار منطقه 12 تهران، نسبت به ارزشمند بودن این بنای تاریخی تاکید و اعلام کرد: با توجه به انتشار اخباری مبنی بر تخریب و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام ممنوعیت تخریب مدرسه قاجاری «کاخ» در لاله زار

اعلام ممنوعیت تخریب مدرسه قاجاری «کاخ» در لاله زار