مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 تیر 1398 ساعت 10:132019-06-25سياسي

«شاهنامه» چرا ماند و چرا باید بماند؟


نغمه دادور، استاد زبان و ادبیات فارسی از رازهای ماندگاری «شاهنامه» می گوید و به دلایلی اشاره می کند که تکلیف حفظ این اثر ملی را برای آیندگان واجب می کند.

- نغمه دادور، استاد زبان و ادبیات فارسی از رازهای ماندگاری شاهنامه می گوید و به دلایلی اشاره می کند که تکلیف حفظ این اثر ملی را برای آیندگان واجب می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سده اخیر، شاهنامه پژوهی یکی از اهداف رشته ادبیات و ایران شناسی بوده اما پیش از این سده نیز عواملی باعث شده تا این اثر مکتوب کهن حفظ شود و به نسل های اخیر برسد تا بالاخره شاهنامه پژوهی، در ابعاد تخصصی، از زمان ظهور دانشگاه در ایران مرسوم شود.

عواملی که باعث شده متن شاهنامه ، که به گونه ای سند حیثیت و هویتی کشور ماست، در این سال ها کامل و بی تغییر محفوظ بماند چیست؟ نغمه دادور علت دوام طولانی این اثر را خوانده شدن مداوم شاهنامه طی این هزاره می داند و درباره دلایل این جذابیت سخن می گوید.

به اعتقاد این استاد ادبیات، یکی از دلایلی که شاهنامه در دوران مختلف مورد علاقه مردم قرار گرفته این است که به نسبت سایر آثار ادبی زبان ساده ای دارد و در خوانش این اثر کمتر به فرهنگ لغت احتیاج است و درصد بالایی از ابیات این اثر هم بدون هیچ جابه جایی و آسان سازی قابل فهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شاهنامه» چرا ماند و چرا باید بماند؟

«شاهنامه» چرا ماند و چرا باید بماند؟