مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 تیر 1398 ساعت 03:582019-06-26اقتصادي

چند نرخی کردن ارز تصمیم اشتباهی بود


رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران معتقد است که رهاورد ارز چند نرخی برای اقتصاد ایران، رانت و سودجویی بوده و نمی توان انتظار داشت بسیاری از اهداف تجاری کشور در شرایط فعلی محقق شود.

- مهدی پورقاضی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: فعالان واقعی اقتصادی قبل از هر چیز به ثبات و روشن بودن آینده احتیاج دارند و اقتصاد ایران در ماه های گذشته شفافیت و ثبات را تجربه نکرده است.

به گفته وی با وجود آنکه تحریم های خارجی می تواند فشار جدی به بدنه اقتصاد ایران وارد کند، اما به نظر می رسد که در کنار این مشکلات، معضلات داخلی نیز باعث شده شرایط فعالان اقتصادی پیچیده تر شود و همین مسئله بسیاری از آنها را دلسرد کرده است.

چند نرخی کردن ارز تصمیم اشتباهی بود رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران با اشاره به دستورالعمل های چندگانه ارزی بانک مرکزی در ماه های گذشته، توضیح داد: اشتباه اول رخ داده در این زمینه، چند نرخی شدن ارز بود.

همانطور که ما از ابتدا نیز پیش بینی می کردیم، این سیاست ها نه تنها گره گشا نبود که حتی می تواند علیه شرایط فعلی نیز عمل کند.

پورقاضی ادامه داد: وقتی ارز چند نرخی می شود، یعنی میان کسانی که ارتباط لازم برای دریافت ارز ارزان قیمت را دارند و کسانی که این ارتباط را ندارند تفاوتی جدی وجود دارد و در صورتی که راه این رانت بسته ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند نرخی کردن ارز تصمیم اشتباهی بود

چند نرخی کردن ارز تصمیم اشتباهی بود