مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 تیر 1398 ساعت 08:282019-06-26سياسي

سبک شدن بار قوه قضاییه با مجازات های جایگزین حبس


رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران حجم پرونده های قضایی در کشور را موجب سنگین شدن بار سیستم قضایی دانست و بر لزوم بازنگری در جرائم و مجازات های جایگزین تاکید کرد.

- سید حسن موسوی چلک در گفت وگو با ایسنا، همزمان با هفته قوه قضاییه با بیان اینکه یکی از نگرانی هایی که مسئولین قوه قضاییه در ادوار مختلف، از جمله رییس فعلی قوه قضاییه دارند، موضوع تعداد بالای آمار پرونده های قضایی ثبت شده در سیستم قضایی است، افزود: تعداد بالای پرونده های ثبت شده باعث سنگینی سیستم قضایی شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته رییس وقت قوه قضاییه اعلام کرد که 16 میلیون و 300 هزار پرونده قضایی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: این تعداد در جمعیت 80 میلیونی کشور قابل توجه است.

اگر فرض را بر این بگذاریم که این موضوع نشان دهنده اعتماد مردم به سیستم قضایی است، باید بپذیریم که نظام رسیدگی به دعاوی قضایی مردم عموماً ختم به سیستم قضایی می شود.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی افزود: با توجه به تعداد قضاتی که سیستم قضایی دارد، اگر محاسبه کنیم زمان کافی برای بررسی همه جانبه پرونده ها آنطور که باید وجود ندارد به همین دلیل شاهد اطاله دادرسی و حجم بالای پرونده های قضایی هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سبک شدن بار قوه قضاییه با مجازات های جایگزین حبس

سبک شدن بار قوه قضاییه با مجازات های جایگزین حبس