مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 تیر 1398 ساعت 09:432019-06-27اقتصادي

انتقاد انجمن کودک از طرح های موقت ساماندهی کودکان کار و خیابان


مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان با انتقاد از طرح های موقت ساماندهی کودکان کار و خیابان پیشنهاد کرد که سازمان بهزیستی به جای برنامه های مقطعی، - نگاه بلند مدت تری داشته باشد و به تدوین برنامه عملی دست بزند که با همکاری نهادهای مدنی و دولتی است.

فرشید یزدانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه همه سازمان های مردم نهاد، نهادها و کسانی که در سیاست گذاری اجتماعی دخیل هستند، معتقدند کار کودک باید حذف شود، افزود: اما بحث اصلی در مورد چگونگی حذف کار کودکان است.

روشی امسال نیز در ساماندهی کودکان کار و خیابان به کار گرفته شده، روشی است که بیش از 20 بار در کشور اجرا و تجربه شده اما هیچ نتیجه ای نداشته است.

وی با بیان اینکه در این طرح نیروی انتظامی برای مدتی کودکان را از سطح خیابان جمع آوری و در جایی نگهداری می کند، اظهار کرد: این درحالیست که طی این فرایند هم خود کودکان و هم خانواده های آنان دچار آسیب می شوند و بعد از مدتی بازهم به خیابان ها بر می گردند.

دلیل این موضوع این است که برای سازوکارهای پشتیبان این طرح اندیشه ای نشده است و برنامه مشخصی وجود ندارد.

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان با انتقاد از خلأ برنامه مشخص طی سال های اخیر تصریح کرد: اگر قصد دارند اقدام مؤثری انجام دهند باید این دستگاه ها برنامه عملی خود را روی میز بگذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد انجمن کودک از طرح های موقت ساماندهی کودکان کار و خیابان

انتقاد انجمن کودک از طرح های موقت ساماندهی کودکان کار و خیابان