مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 تیر 1398 ساعت 11:082019-06-28سياسي

با جدیت تمام، احقاق حقوق قربانیان سلاح های شیمیایی کشورمان را پیگیری می کنیم


سخنگوی وزارت امور خارجه در مراسم سالروز حمله شیمیایی به سردشت پیام وزیر امور خارجه به این مناسبت را قرائت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدعباس موسوی سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه ضمن حضور در مراسم سالروز حمله شیمیایی به سردشت در 7 تیر 1366، پیام دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به این مناسبت را قرائت کرد.

پیام ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم حملات شیمیایی رژیم بعث عراق علیه نظامیان وغیرنظامیان ایرانی بویژه مردم بی­دفاع شهر سردشت در جریان جنگ تحمیلی که با سکوت مشمئز کننده مجامع بین­المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد همراه بود، لکه سیاهی در تاریخ معاصر است.

بدون شک بمباران شیمیایی سردشت یکی از تلخ ترین خاطرات به جا مانده در نزد ایرانیان از هشت سال جنگ تحمیلی و هشتم تیر ماه 1366 یادآور یکی از غمبارترین روزها در تاریخ دفاع مقدس است که تا ابد این لکه ننگ بر پیشانی عاملان و حامیان این جنایت باقی خواهد ماند.

به مناسبت روز هشتم تیرماه که در تقویم کشورمان به نام روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی نامگذاری شده است، برخود واجب می دانم یاد و خاطره شهدای عزیز شیمیایی کشورمان را گرامی داشته و مراتب همدر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با جدیت تمام، احقاق حقوق قربانیان سلاح های شیمیایی کشورمان را پیگیری می کنیم

با جدیت تمام، احقاق حقوق قربانیان سلاح های شیمیایی کشورمان را پیگیری می کنیم