مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 تیر 1398 ساعت 08:232019-06-29اقتصادي

رانت 80 هزار میلیاردی ارز در دست کیست؟


با وجود این که رانت و دلالی های ناشی از اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات کالا بهانه ای به دست مسوولان برای پیگیری حذف این ارز از چرخه اقتصادی داده بود، - ناگهان منصرف شدند و ترجیح دادند روند قبلی را بدون اصلاح ادامه دهند.

اکنون رقمی حدود 80 هزار میلیارد تومان اختلاف بین ارز 4200 تومانی و نیمایی وجود دارد که مشخص نیست این رانت کلان کجا رفته و قرار است چگونه مدیریت شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ارز 4200 تومانی، 20 فروردین ماه سال گذشته و با تغییر سیاست ارزی دولت به جریان اقتصادی وارد شد؛ زمانی که معاون اول رییس جمهور اعلام کرد دیگر هیچ نرخی برای ارز به غیر از این نرخ پذیرفته شده نیست و سایر قیمت ها قاچاق محسوب می شود.

در نهایت تمامی کالاها با ارز 4200 تومانی وارد شد، اما خبری از کالاهای دریافت کننده این ارز در بازار نبود و قیمت ها مطابق دلار بازار آزاد به دست مردم می رسید.

در ادامه با توجه به انتقاداتی که از سوی کارشناسان در رابطه با هدر رفت منابع ارزی با ارز دولتی برای تمامی گروه های کالایی وجود داشت، دولت به تدریج دست به حذف برخی کالاها از دریافت ارز 4200 تومانی زد و به کالاهای اساسی محدود شد.

با این حال حتی پرداخت ارز با نرخ ترجیحی به کالاهای اساسی نیز ماجراهای خود را داشت و رانت سنگین آن با توجه به اختلاف قیمت با ارز سامانه نیما و بازار آزاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رانت 80 هزار میلیاردی ارز در دست کیست؟

رانت 80 هزار میلیاردی ارز در دست کیست؟