مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 تیر 1398 ساعت 02:582019-06-30سياسي

نقره کار: قانون رسیدگی به اموال مسئولان نورافکن شفاف سازی افکار عمومی است


یک وکیل دادگستری در رابطه با قانون رسیدگی به دارایی مقامات و مسئولان گفت: القای این حس به افکار عمومی که کسی از نورافکن شفافیت مخفی و مستثنی نیست اطمینان افزا است.

- محمد صالح نقره کار در گفت وگو با ایسنا، با استقبال از رفع تعویق اجرای اصل 142 قانون اساسی ناظر بر رصد دارایی مسئولان کشور توسط قوه قضاییه و تدوین آیین نامه اجرایی مربوطه، اظهار کرد: تابش نورافکن قانون اساسی بر روی دارایی مسئولان شش اثر دارد که اولین آن این است که جلوی فساد و خطور انگیزه های سوداگرانه مدیران را گرفته و بساط آقازاده سالاری و فساد نیابتی فرزندان و بیوت را در هم می پیچد.

وی اثر دیگر این اقدام را این دانست که مسئولان بدون استثنا، احساس پاسخگویی از کجا آورده ای؟ در تمام دوران تصدی داشته و در مظان دیده بانان عمومی و رسانه ها قرار می گیرند و سومین اثر هموارسازی زمینه درک مسئولان از طبقات فرودست را تداعی می کند چرا که مسئولان درآمد خود را کنترل کرده و با پیشگیری از فاصله درآمدی مدیران از مردم زمینه مفاهمه و رای آوری برای جلب نظر شهروندان را مطمح نظر دارند.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه ثبت دارایی مسئولان، جلب اطمینان و ایجاد اعتماد را صورت بندی و نهادین می سازد، گفت: همچنین این اقدام به افزایش سلامت مناسبات سیاسی و پاک شدن عرصه کنش سیاسی می انجامد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقره کار: قانون رسیدگی به اموال مسئولان نورافکن شفاف سازی افکار عمومی است

نقره کار: قانون رسیدگی به اموال مسئولان نورافکن شفاف سازی افکار عمومی است