مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 تیر 1398 ساعت 15:232019-07-01اقتصادي

اسناد مرتبت با شیخ صفی الدین ثبت جهانی شوند/ ایجاد بانک اطلاعاتی میراث و اوقاف


معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیشنهاد داد: پرونده ای مشترک از اسناد مرتبت با شیخ صفی الدین اردبیلی و محوطه ی جهانی بقعه شیخ صفی الدین که به عنوان نماینده به کشورها و مراکز مختلف کشور فرستاده شده، - تهیه شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدحسن طالبیان که در آیین اهدای گواهی ثبت مجموعه اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در فهرست ملی برنامه حافظه جهانی که دوشنبه 10 تیر در موزه ملی ایران برگزار شد، سخن می گفت، با بیان این که پرونده این محوطه جهانی را همراه با پرونده بازار جهانی تبریز حدود 11 سال قبل شخصا تهیه کرده است، ادامه داد: به دلیل ارزش ها و موارد فنی مهمی که این محوطه داشت در آن سال، این دو پرونده به سرعت در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شدند.

او با تاکید بر این که با کمک همکارانش مطالعات وسیعی درباره ی اقدامات شیخ صفی الدین و این محوطه از نظر معماری و شهرسازی در ان زمان انجام داده است، افزود: مقبره ی شیخ صفی الدین از نظر معماری و اصول شهرسازی مبتنی بر اصول در ارتباط با عرفان شیعی است.

در این میان بسیاری از اطلاعات مکتوب و کتیبه ها می توانست ترجمانی از گفتمان در مثنوی معنوی دیده شود.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان این که حتما علاوه بر اسنادی که از شیخ صفی الدین در استان اردبیل و در موزه ملی ایران وجود دارد، اسنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسناد مرتبت با شیخ صفی الدین ثبت جهانی شوند/ ایجاد بانک اطلاعاتی میراث و اوقاف

اسناد مرتبت با شیخ صفی الدین ثبت جهانی شوند/ ایجاد بانک اطلاعاتی میراث و اوقاف