مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 تیر 1398 ساعت 10:282019-07-02اقتصادي

مالیات برای کنترل نفرت های اجتماعی!


در شرایطی که ابزاری برای کنترل فعالیت های سوداگرانه در بازار نباشند، سرمایه ها ترجیح می دهند به حوزه های کم زحمت و بی دردسری مانند دلالی بروند که به اعتقاد یک اقتصاددان، - در صورت نبود ابزارهای مالیاتی مانند مالیات بر عائدی سرمایه، شکاف های طبقاتی بیشتر و باعث به وجود آمدن نفرت های اجتماعی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مالیات بر عائدی سرمایه که این روزها فعالان اقتصادی منتظر خبر تدوین لایحه آن هستند بحث جدیدی نیست.

این نوع مالیات در بسیاری از کشورهای دنیا و مخصوصاً کشورهای توسعه یافته برای هدایت سرمایه ها به بازارهای مولد مورد استفاده قرار می گیرد.

طبیعی است که در صورت نبود یا ضعف سازوکارهای مالیاتی در هر اقتصادی، سرمایه ها تمایل دارند به حوزه های کم دردسر و پرسودی مانند دلالی و سفته بازی بروند.

فقط در صورت استفاده از ابزارهای قانونی و مقرراتی همچون مالیات بر عائدی سرمایه است که دولت ها می توانند جلوی فعالیت های اختلال زا در اقتصاد را بگیرند.

190 کشور مالیات بر عائدی سرمایه را اجرا می کنند در این باره ایمان اسلامیان با اشاره به سرمایه گذاری برخی از ایرانیان مقیم خارج از کشور در بازار املاک ایران درباره علت این مساله اظهار کرد: در حال حاضر در حدود 190 کشور دنیا مالیات بر عائدی سرمایه را اجرا می کنند؛ بر این اساس اگر شخصی در هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیات برای کنترل نفرت های اجتماعی!

مالیات برای کنترل نفرت های اجتماعی!