مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 تیر 1398 ساعت 01:482019-07-04پزشكي

اضطراب در افراد مبتلا به اختلال وسواس جبری و معتاد


نتایج یک پژوهش داخلی نشان می دهد دو اختلال وسواسی جبری و مصرف مواد از نظر میزان بالای اضطراب، نگرانی و عدم تحملِ بلاتکلیفی شبیه هم هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تا امروز مطالعات بالینی تصویری متفاوت از اختلال وسواسی جبری ترسیم کرده اند؛ تصویری که شباهت زیادی به رفتارهای اعتیاد گونه در افراد مبتلا به مصرف مواد دارد و این فرض که احتمالاً این دو اختلال دو وجه از یک وضعیت مشابه هستند را به وجود آورده است.

اختلال وسواسی جبری، یک اختلال عصب روانشناختی با شیوع تخمینی 2 تا 3 درصد در طول عمر است که به دشواری می توان آن را درمان کرد؛ این اختلال مزمن، همراه با دوره های نوسانی و بهبودی کم است و روی عملکرد و کیفیت زندگی تأثیر می گذارد.

اعتیاد نیز همچون وسواس، نوعی رفتار اجباری بدون کنترل و مهار است.

ویژگی اصلی رفتارهای اعتیادی و اختلالات مرتبط با مصرف مواد مجموعه ای از علائم شناختی رفتاری و فیزیولوژیک است که نشان می دهند فرد، به رغم مشکلات مهمی که برایش به وجود می آید، به مصرف مواد ادامه می دهد.

از منظر زیستی نیز تحقیق فرا تحلیلی نشان داده است که مکانیسم عصبی مشترکی در اختلالات وسواسی جبری و مصرف مواد وجود دارد بنابراین به علت شباهت و تکراری بودن رفتار و همپوشانی زیاد این دو اختلال، احتمالاً عامل آسیب پذیری مشترکی وجود دارد که می تواند م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اضطراب در افراد مبتلا به اختلال وسواس جبری و معتاد

اضطراب در افراد مبتلا به اختلال وسواس جبری و معتاد