مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 تیر 1398 ساعت 12:482019-07-06فرهنگي

4 اثر همدان در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شد


همدان در زمینه آثار و ابنیه تاریخی یکی از استان های غنی است اما در زمینه آثار ناملموس شامل سوغات و غذاهای محلی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد که چند مورد آن ثبت ملی شده است.

- کارشناس مردم شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفت ‎وگو با ایسنا، با بیان اینکه در همایش ملی ثبت میراث ناملموس کشور که در اردبیل برگزار شد، چهار پرونده میراث ناملموس استان همدان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید، اظهار کرد: خورشت ماست همدان، آش غازیاقی کبودراهنگ، مراسم شکرگزاری چشمه آب هیزج قهاوند و آش هویج همدان از میراث ناملموس استان همدان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

فریبا نعمتی با بیان اینکه در روستای هیزج قهاوند چشمه ای وجود دارد که باعث آبادانی و رشد این روستا شده است و مردم این روستا هر ساله در اردیبهشت ماه جشن شکرگزاری آب را کنار چشمه ای معروف به سرزه برگزار می کنند، افزود: در این روز مردم با پختن آش نذری و شیربرنج به درگاه خداوند متعال شکرگزاری می کنند و بعد از پخت غذا مقداری از آن را به عنوان نذر به درون چشمه می ریزند.

وی با بیان اینکه این آیین شکرگزاری باعث افزایش وفاق و همدلی میان اهالی روستا شده است، اضافه کرد: آثار ملموس و ناملموس هر کدام در هویت و فرهنگ یک شهر اثرگذار است و ضرورت حفظ و ماندگاری این آثار ث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 اثر همدان در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شد

4 اثر همدان در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شد