تغییر مسیر صادراتبه گزارش سایت قطره و به نقل ازاقتصادی خبرگزاری دانشجو تا چندی پیش صادرکنندگان سراغ بازار امارات و افغانستان می رفتند، اما اکنون برای آن ها ترکیه و عراق دلچسب تر شده است، - تغییر مقاصد صادراتی و وارداتی اتفاقی است که این روز ها در حوزه تجارت خارجی کشور رخ داده است. صادرکنندگان برای آنکه تحریم ها برای آن ها سدی ایجاد نکند، سراغ بازار های منطقه رفتند، بازار هایی که می توانند کالا های ایرانی را به آنجا صادر کنند. گسترش صادرات با کشور های منطقه، محصول دیپلماسی فعال دولت درتعامل با همسایگان است. به گزارش سایت قطره و به نقل ازاقتصادی خبرگزاری دانشجو تا چندی پیش صادرکنندگان سراغ بازار امارات و افغانستان می رفتند، اما اکنون برای آن ها ترکیه و عراق دلچسب تر شده است، چرا که همکاری های دوجانبه با این کشور ها در حال تقویت است. در مورد واردات هم ترکیب شرکای تجاری کشور در حال تغییر است و فعالان اقتصادی ترجیح می دهند که کالا از بازار هایی وارد کنند که به قول خودشان دردسرش کمتر است. البته واردکنندگان می گویند ترکیه نقش سفارش دهنده کالا های آن ها را ایفا می کند. آمار های تجارت خارجی نشان می دهد که واردات از کشورهایی، چون چین و امارات که همواره جایگاه ویژه ای داشته اند، در حال کم شدن است و جای این کشور ها را ترکیه و هند می گیرد. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |