مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 تیر 1398 ساعت 09:332019-07-08فرهنگي

آن چه فاکنر را منحصر به فرد می کند


یک استاد دانشگاه از ویژگی هایی می گوید که از ویلیام فاکنر نویسنده ای منحصر به فرد می سازد.

- امید قهرمان، استادیار زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه خیام، در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: ویلیام فاکنر آثار متعددی (به لحاظ تعداد و گونه ادبی) به رشته تحریر درآورده که شامل داستان کوتاه، رمان، شعر، فیلمنامه، مقاله و یک نمایشنامه می شود.

فاکنر نه تنها یکی از برجسته ترین نویسندگان آمریکایی دوره خود به شمار رفته بلکه یکی از بزرگ ترین نویسنده های جهان نیز هست.

او افزود: آن چه آثار داستانی فاکنر را بین هم نسل های خود متفاوت جلوه می دهد وقوع آن ها در منطقه ای خیالی به نام یوکناپاتاوفا است که در واقع برداشتی است از بخش لافایت واقع در ایالت می سی سی پی که فاکنر بیشتر عمر خود را آن جا سپری کرده بود.

قهرمان اظهار کرد: آثار فاکنر و استقبال از آن ها آن چنان با تاریخ نقد و ادبیات آمریکا در قرن بیستم گره خورده است که به لحاظ بستر اجتماعی و تاریخی پرداختن به آن ها کار چندان راحتی نیست.

آن چه از فاکنر رمان نویسی منحصر به فرد می سازد ذوق و توانایی ویژه در تجربه گرایی سبکی و ساختاری به واسطه جریان سیال ذهن، شخصیت پردازی های عمیق، درک و توجه دقیق به جامعه، و پرداختن موفقیت آمیز به موضوع های گسترده بشری مانند خشونت، تبعیض نژادی، سنت، فقر، خانواده، مذهب،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آن چه فاکنر را منحصر به فرد می کند

آن چه فاکنر را منحصر به فرد می کند