مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 تیر 1398 ساعت 15:182019-07-08بين الملل

سوغات ژاپنی اردوغان برای سیستم آموزشی ترکیه؛ تفکیک جنسیتی دانشگاه ها


رجب طیب اردوغان، پس از بازدیدش از دانشگاه بانوان ژاپن طی اجلاس نشست سران گروه 20، قصد پیاده سازی ایده دانشگاه های مخصوص بانوان را در ترکیه دارد.

- سوغات ژاپنی اردوغان برای سیستم آموزشی ترکیه؛ تفکیک جنسیتی دانشگاه ها رجب طیب اردوغان، پس از بازدیدش از دانشگاه "بانوان ژاپن" طی اجلاس نشست سران گروه 20، قصد پیاده سازی ایده دانشگاه های مخصوص بانوان را در ترکیه دارد.

این طرح با مخالفت های شدیدی مواجه شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از شبکه خبری دویچه وله، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، طی سفرش به ژاپن و شرکت در اجلاس سران گروه 20 که چندی پیش برگزار شد، در یک سخنرانی، جملاتی بحث برانگیز در تحسین سیستم آموزشی ژاپن اظهار داشت؛ تفکیک جنسیتی درخصوص بعضی از دانشگاه های خاص ژاپن اجرا می شود.

وی در سخنان خود اعلام کرده است که وجود 80 دانشگاه مخصوص بانوان در ژاپن، مسئله بسیار مهمی است و به فکر پیاده سازی ایده مشابهی در ترکیه است.

وی پس از بازگشت به آنکارا، پایتخت ترکیه و تاکید دوباره بر مزایای وجود سیستم آموزشی با تفکیک جنسیتی به سبک ژاپن، از شورای عالی آموزش و پرورش این کشور خواسته است تا اقدامات اولیه را برای پیاده سازی این طرح اتخاذ کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوغات ژاپنی اردوغان برای سیستم آموزشی ترکیه؛ تفکیک جنسیتی دانشگاه ها

سوغات ژاپنی اردوغان برای سیستم آموزشی ترکیه؛ تفکیک جنسیتی دانشگاه ها