مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 تیر 1398 ساعت 18:382019-07-09بين الملل

وضعیت کنونی برجام نشانه ضعف اروپاست


نشریه فارین پالیسی در یادداشتی درباره تحولات اخیر پیرامون برجام نوشت: ناتوانی اروپا برای تضمین بهره مندی ایران از منافع اقتصادی برجام نشان دهنده محدودیت های اتحادیه اروپا در اتخاذ موضعی مستقل از آمریکا در عرصه سیاست خارجی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشریه خبری-تحلیلی فارین پالیسی در گزارشی می نویسد: اعلام خبر افزایش سطح غنی سازی اورانیوم در ایران به بالاتر از حد تعیین شده در توافق هسته ای نشان دهنده مرگ تدریجی این توافق نیست، بلکه به گفته برخی از کارشناسان نشان دهنده محدودیت های آزاردهنده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در زمان هایی است که تلاش می کند موضعی برخلاف آمریکا اتخاذ کند.

دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا سال گذشته علی رغم مخالفت تند اروپایی ها، از توافق هسته ای 2015 با ایران خارج شد و پیاپی علیه ایران تحریم وضع کرد که شامل صادرات نفت نیز می شود؛ اقداماتی که اقتصاد ایران را تحت فشار و آینده توافق را در معرض خطر قرار داده است.

تا به امروز، تلاش های اروپا برای مقابله با ترامپ و حفظ توافق هسته ای نتیجه ای نداشته است.

برای کشورهای اروپایی و خود اتحادیه اروپا نابودی تدریجی این توافق یک یادآور بی رحمانه از توانایی محدود این اتحادیه برای اتخاذ یک موضع واقعاً مستقل در عرصه سیاست خارجی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت کنونی برجام نشانه ضعف اروپاست

وضعیت کنونی برجام نشانه ضعف اروپاست