مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 تیر 1398 ساعت 09:132019-07-14دانش

ساماندهی مؤسسات اعزام دانشجو به خارج


مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی گرایش دانشگاه های ایران به سمت ارائه خدمات آنلاین به دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل را مثبت ارزیابی کرد و گفت: - در تلاشیم به موازات مؤسسات اعزام دانشجو به خارج، نسبت به ساماندهی مؤسسات جذب دانشجو هم اقدام کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالحمید علیزاده در حاشیه افتتاح دفتر امور کنسولی دانشجویان خارجی در دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار کرد: از مجموع 39 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های ایران 28 هزار نفر در دانشگاه های دولتی، 3000 نفر در دانشگاه های علوم پزشکی و 8000 نفر هم در دانشگاه های آزاد مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: در شرایط تحریمی که امروز در آن قرار داریم، نظام آموزش عالی باید تمام روزنه های مهم را برای تعاملات بین المللی حفظ کند.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم با تاکید بر اینکه حوزه علمی و تعاملات بین المللی حوزه ای تحریم ناپذیر است، عنوان کرد: نیروی انسانی و اساتید همانند کالا نیستند که تحریم شوند، لذا کشورهای دنیا این مقوله را مورد توجه جدی قرار داده اند.

وی همچنین بابیان اینکه وزارت علوم آموزش فراملی را در اولویت فعالیت های خود قرار داده، گفت: اگر بخواهیم وارد مقوله تقویت دیپلماسی علمی شویم، باید آموزش های ما فرا ملی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی مؤسسات اعزام دانشجو به خارج

ساماندهی مؤسسات اعزام دانشجو به خارج