مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 تیر 1398 ساعت 09:132019-07-14بين الملل

دفاع جرمی هانت از حقوق رسانه ها در افشای اطلاعات سری


وزیر امور خارجه بریتانیا و یکی از رقیبان نخست وزیری در حزب محافظه کار، اعلام کرده است که خبرنگاران، کاملا برای افشای اطلاعات سری صلاحیت داشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چند روز پیش نیل باسو، معاون کمیسر پلیس لندن اعلام کرد که تحقیقات برای یافتن مظنون یا مظنونان افشای پیام های محرمانه کیم داروک، سفیر مستعفی انگلیس در آمریکا آغاز شده است و در ادامه گفت که اگر فردی با دانستن جوانب افشای اطلاعات محرمانه، در آینده دست به انتشار محتوای این چنینی بزند، گناهکار محسوب خواهد شد.

حال جرمی هانت ، وزیر امور خارجه بریتانیا و رقیب بوریس جانسون در کسب مقام نخست وزیری، در پیام توییتری خود آورده است: افشای پیام ها، به روابط بریتانیا و آمریکا ضربه زد و باعث شد یک سفیر وفادار، کارش را از دست بدهد، بنابراین عامل افشا باید کاملا پاسخگو باشد؛ اما من از حق کامل نشریات در افشاگری، در صورتی دفاع می کنم که آن را دریافت کرده باشند و انتشار آن را به نفع عموم بدانند .

روز ششم ژوییه، روزنامه دیلی میل بخش هایی از پیام های محرمانه کیم داروک را که به بریتانیا ارسال کرده بود منتشر کرد؛ وی در این پیام ها، کاخ سفید را منحصرا ناکارآمد نامید و هشدار داده بود که پرونده دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا می تواند به رسوایی ختم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دفاع جرمی هانت از حقوق رسانه ها در افشای اطلاعات سری

دفاع جرمی هانت از حقوق رسانه ها در افشای اطلاعات سری