مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 تیر 1398 ساعت 10:232019-07-14فرهنگي

نمایش بزرگ هنر اسلامی در موزه «شارجه»


موزه «تمدن اسلام شارجه» هزاران اثر هنری تاریخی سراسر جهان اسلام را برای آشنایی با دستاوردهای جهان اسلام و جهان شمولی در اختیار بازدیدکنندگان قرار داد.

- موزه تمدن اسلام شارجه هزاران اثر هنری تاریخی سراسر جهان اسلام را برای آشنایی با دستاوردهای جهان اسلام و جهان شمولی در اختیار بازدیدکنندگان قرار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از عرب ویکلی، موزه تمدن اسلام شارجه که در قلب شارجه و در مکانی که زمانی یک بازار سنتی خاورمیانه ای بود، واقع شده است.

به گفته مدیر موزه تمدن اسلام شارجه ، بیش از 5000 اثر در این موزه نگهداری می شود که بیشتر آن ها در نوع خود نادر محسوب می شوند.

نمایشگاه هنر اسلام با موضوعات مختلف و در قالب هفت گالری مختلف که هرکدام اعتقادات اسلامی، علوم اسلامی، اکتشافات جهان اسلام، فرهنگ و هنر اسلام را به نمایش می گذارند، ترتیب داده شده است.

در گالری ابوبکر ، پنج رکن اصلی اسلام در کنار آثار قابل توجه ای همچون بخش هایی از پرده کعبه، نسخه های خطی نادر قرآن و تصاویر و اطلاعات مهم در رابطه با معماری مساجد سراسر جهان به نمایش گذاشته می شود.

گالری علمی ابن هیثم ، دستاوردهای علمی جهان اسلام و نقش دانشمندان مسلمان در دیگر تمدن های سراسر جهان را به نمایش می گذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش بزرگ هنر اسلامی در موزه «شارجه»

نمایش بزرگ هنر اسلامی در موزه «شارجه»