مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 تیر 1398 ساعت 07:432019-07-16اقتصادي

چرا برخی داروهای وارداتی به چرخه توزیع وارد نشدند؟


به دنبال طرح مباحثی مبنی بر سودجویی در حوزه ارز دارو و عدم ورود برخی داروهای وارداتی به چرخه توزیع علی رغم دریافت ارز دولتی، نایب رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، - تاکید کرد: اگر شرکتی که ارز گرفته بخشی از کالاهایش را وارد چرخه توزیع نکرده است، به این دلیل است که کالایش یا هنوز در پروسه واردات قرار دارد و یا از گمرک ترخیص نشده است.

دکتر عباس کبریایی زاده در گفت وگو با ایسنا، درباره مباحث مطرح شده مبنی اینکه برخی شرکت ها و افراد ارز دولتی برای واردات دارو گرفته، اما داروها را به چرخه توزیع داروی کشور وارد نکرده اند، گفت: بارها تاکید کرده ام که در حوزه دارو به هیچ عنوان امکان چنین کاری وجود ندارد.

در گزارشی که در جلسه پیشین شورای مشورتی دارو در سازمان غذا و دارو ارائه شد، بر اساس آن خوشبختانه تمام شرکت های دارویی، کالاها و داروهایی را که بابت شان ارز دولتی گرفته بودند، وارد کشور کرده بودند.

وی افزود: البته ممکن است شرکتی 10 میلیون دلار ارز دریافت کرده و تاکنون توانسته به میزان هشت میلیون دلار دارو وارد کشور کند، اما دو میلیون دلارش هم هنوز وارد نشده که ممکن است در گمرک و یا در فرآیند ورود مانده باشد.

بنابراین نمی توان انتظار داشت شرکتی که 10 میلیون دلار ارز دریافت کرده است، به همان میزان و به صورت یکجا دارو و کالا و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی داروهای وارداتی به چرخه توزیع وارد نشدند؟

چرا برخی داروهای وارداتی به چرخه توزیع وارد نشدند؟