مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 تیر 1398 ساعت 13:082019-07-19سياسي

طرح تفصیلی تهران کمکی به ارتقای کیفیت زندگی در شهر نکرد


رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران گفت: ما در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران پیش نویس طرحی را آماده کردیم تا از طریق شورای عالی استان ها بتوانیم نهاد طرح جامع را در دولت یا مجلس به تصویب برسانیم و این نهاد را قانونی کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد سالاری در سخنرانی خود در نشست نهاد طرح جامع تهران، تهیه یا هماهنگی؟ در خصوص احیاء نهاد طرح جامع گفت: در شورای چهارم شهر تهران بعد از تشکیل کمیسیون شهرسازی و معماری، همزمان با بررسی طرح های توسعه شهری تهران موضوع احیا نهاد طرح جامع پیش آمد.

آن زمان اوج انحراف از مفاد طرح های جامع و تفصیلی بود، عموم تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها در مناطق و کمیسیون ماده 5 مغایر طرح های توسعه ای شهری اتخاذ می شد و توجهی به تکالیف طرح های جامع و تفصیلی و طرح های موضعی و موضوعی نمی شد، لذا در آن فضا احیا مجدد نهاد طرح جامع ضروری به نظر می رسید.

وی ادامه داد: نبود نهاد طرح جامع نیز یکی از دلایل اصلی خروج مدیریت شهری تهران از ریل اجرای طرح های توسعه شهری بود.

هنگامی که وزارت راه و شهرسازی بصورت یکطرفه از نهاد اولیه خارج شد، شهرداری نیز فضا را برای تصمیم گیری های سلیقه ای باز دید و از همان زمان یک شکاف اساسی بین حرفه مندان و دیده بان های شهری و مدیریت شهری بوجود آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح تفصیلی تهران کمکی به ارتقای کیفیت زندگی در شهر نکرد

طرح تفصیلی تهران کمکی به ارتقای کیفیت زندگی در شهر نکرد