مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 تیر 1398 ساعت 10:482019-07-20پزشكي

محرومیت 2500 ایرانی از مصرف پروتیین


بیماران PKU شاید یکی از گروه هایی باشند که نه فقط به خاطر فقر مالی بلکه به علت محدودیت هایی که بیماریشان ایجاب می کند، از خوردن انواع موادغذایی پروتیین دار از جمله شیر مادر و شیر خشک های معمولی محروم هستند چرا که با وجود این که قادر به خوردن هستند اما باید .

- بیماران PKU شاید یکی از گروه هایی باشند که نه فقط به خاطر فقر مالی بلکه به علت محدودیت هایی که بیماریشان ایجاب می کند، از خوردن انواع موادغذایی پروتیین دار از جمله شیر مادر و شیر خشک های معمولی محروم هستند چرا که با وجود این که قادر به خوردن هستند اما باید همواره با حالت روزه و با کنترل خود به علت ترس از عود بیماریشان از خوردن مواد غذایی پروتیین دار خودداری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، PKU یکی از بیماریهای ژنتیکی است که به علت کمبود نوعی آنزیم در کبد نوزاد به وجود می آید.

چون در ادرار مبتلایان به این بیماری موادی به نام منیل کتون دفع می شود به همین جهت بیماری را منیل کتولوژی نامیده اند.

این بیماری در بدو تولد هیچگونه نشانه بارزی ندارد و نوزاد در 2 تا 3 ماه اول زندگی ظاهر کاملا سالمی دارد اما به تدریج علائمی چون عدم تمایل نوزاد به خوردن شیر، استفراغ بعد از خوردن شیر، بروز اگزما و جوش در سطح بدن ظاهر و موهای سر بدون سابقه ارثی بور می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرومیت 2500 ایرانی از مصرف پروتیین

محرومیت 2500 ایرانی از مصرف پروتیین