مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 تیر 1398 ساعت 11:032019-07-20پزشكي

استرس، عامل 80 درصد بیماری های جسم و روان


عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: هر کس دارای سلامت روان باشد؛ قطعاً از آسیب پذیری کمتری در مقابله با موقعیت های خاص مثل تمایل به مصرف مواد مخدر برخوردار خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر تقی ابوطالبی با اشاره به اهمیت سلامت روان در افراد به منظور پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر گفت: برآوردی که سازمان بهداشت جهانی در بحث سلامت روان انجام داده است، نشان می دهد 75 تا 80 درصد عامل بیماری های سایکوسوماتیک و بیماری های جسم و روان از استرس و اضطراب می باشد.

وی افزود: کسانی که درگیر استرس و اضطراب هستند در خیلی موارد برای پاسخگویی به نیازشان به دو موقعیت کلی پناه می برند؛ اولی موقعیت های امن روانی است که شامل خانواده یا جایگزین های مثبت مثل کار، ورزش یا تفریح و دوستی های موثر و مطالعات و سبک زندگی شایسته می باشد و دومی پناه بردن به موقعیت های ناامن است، افرادی هم که به این موقعیت ها پناه می برند معمولاً به دنبال میانبرهایی برای رسیدن به آرامش هستند، این میانبرها ممکن است دوستان ناباب، ارتباطات نامعقول و نامشروع یا پناه آوردن به موادمخدر سنتی و صنعتی باشد.

این متخصص روانشناسی ادامه داد: در اینجا است که بحث توانمندسازی و پیشگیری و سلامت روان مطرح می شود تا فرد با افزایش دانش و گسترش نگرش بتواند از شکاف های ایجاد شده در زندگی فاصله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرس، عامل 80 درصد بیماری های جسم و روان

استرس، عامل 80 درصد بیماری های جسم و روان