مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 تیر 1398 ساعت 11:082019-07-20سياسي

سیاسی شدن امر به معروف و نهی از منکر، ضربه زدن به دین است


اگر مساله امر به معروف و نهی از منکر بخواهد جناحی، گروهی و سیاسی شود، ضربه را به دین و خود فلسفه امر به معروف و نهی از منکر وارد خواهد کرد.

- یک استاد حوزه علمیه گفت: اگر مساله امر به معروف و نهی از منکر بخواهد جناحی، گروهی و سیاسی شود، ضربه را به دین و خود فلسفه امر به معروف و نهی از منکر وارد خواهد کرد.

آیت الله محسن غرویان در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی در خصوص این که آیا گره زدن امر به معروف و نهی از منکر به شعارها و جریانات سیاسی، به نفع جریان امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: این گونه نیست؛ چرا که به عقیده من، امر به معروف و نهی از منکر یک جنبه اخلاقی، انسانی و دینی داشته و ربطی به این جناح و آن جناح ندارد ، لذا نباید از بحث امر به معروف و نهی از منکر سوء استفاده شود.

وی در این مورد ادامه داد: تمام مردم ما با کم و بیش هایی طالب اخلاق و خوبی ها هستند.

لذا نباید یک جناح سیاسی بگوید چون امر به معروف و نهی از منکر می کنم خیلی خوب هستم و گروه مقابل من بد است؛ چرا که امر به معروف و نهی از منکر نمی کند! این گونه نیست؛ بلکه بحث بر سر مصادیق معروف و منکر است.

بنابراین، به نظر من اگر مساله امر به معروف و نهی از منکر بخواهد جناحی، گروهی و سیاسی شود، ضربه به دین و نیز خود فلسفه امر به معروف و نهی از منکر وارد خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاسی شدن امر به معروف و نهی از منکر، ضربه زدن به دین است

سیاسی شدن امر به معروف و نهی از منکر، ضربه زدن به دین است