مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 تیر 1398 ساعت 12:482019-07-22اجتماعي

«آبچلیک نوک سربالا» برای نخستین بار در تالاب گندمان مشاهده شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: با مشاهده و شناسایی «آبچلیک نوک سربالا» برای نخستین بار در تالاب گندمان، تعداد گونه های مشاهده شده در استان به 270 نوع رسید.

- آبچلیک نوک سربالا برای نخستین بار در تالاب گندمان مشاهده شد مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: با مشاهده و شناسایی آبچلیک نوک سربالا برای نخستین بار در تالاب گندمان، تعداد گونه های مشاهده شده در استان به 270 نوع رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا - شهرام احمدی اظهار کرد: آبچلیک نوک سربالا با نام علمی (Xenus cinereus) پرنده ای است از تیره آبچلیک که برای نخستین بار در تالاب گندمان توسط محیط بان کرامت حافظی مشاهده شده است.

وی افزود: آبچلیک نوک سربالا پرنده ای با طول بدن 22 سانتی متر است که به وسیله منقار دراز و تیره رنگ و سر بالا و پاهای نارنجی روشن مشخص می شود، در زمستان سطح پشتی آن خاکستری کمرنگ و در تابستان قهوه ای تر است با دو نوار پهن نامنظم و سیاه رنگ در طرفین پشت و در پایین بهم می پیوندد.

احمدی ادامه داد: این پرنده سطح شکمی سفید با رگه های کمرنگ روی گردن و سینه دارد و در پرواز دمگاه کمرنگ و سفیدی حاشیه عقبی بال آن بخوبی پیداست، همچنین حرکت متناوب بالا و پایین کردن سر و دم آن شبیه آبچلیک آوازخوان جلوه می دهد، ولی جثه کوچکتر و پای بلندتری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آبچلیک نوک سربالا» برای نخستین بار در تالاب گندمان مشاهده شد

«آبچلیک نوک سربالا» برای نخستین بار در تالاب گندمان مشاهده شد