مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مرداد 1398 ساعت 14:032019-07-23بين الملل

سفیر سابق افغانستان در پاکستان ترامپ را با چنگیز خان مغول مقایسه کرد


به دنبال اظهارات مناقشه برانگیز رییس جمهور آمریکا مبنی بر این که می توانسته افغانستان از صحنه زمین محو کند، سفیر سابق افغانستان در پاکستان این حرف های ترامپ را مشابه با مقاصد و اهداف چنگیزخان مغول و جنایتکاران قبل و بعد از او دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری خامه پرس، عمر زاخیلوال، سفیر سابق افغانستان در پاکستان در بیانیه ای درباره اظهارات مناقشه برانگیز دونالد ترامپ در خصوص این که آمریکا می تواند کاری کند که افغانستان از صحنه زمین محو شود، گفت: چنگیز خان مغول و مهاجمانی که قبل و بعد از او در زمین وجود داشتند هم مقاصد و نیات مشابهی داشتند، اما آنها نیز آمدند و رفتند.

او در عین حال تاکید کرد: اما این افغانستان است که همچون ستاره ای در آسمان همچنان می درخشد.

زاخیلوال در ادامه عنوان کرد: این حرف های ترامپ مثل یک هدیه برای کسانی است که از آزمایش هرگونه سلاح روی روستاهای کشور ما همچون آزمایش مادر همه بمب ها استقبال کرده و هنوز هم استقبال می کنند.

این اظهارات زاخیلوال در حالی مطرح شدند که، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز به این اظهارات ترامپ واکنش نشان داده و تاکید کرده بود، دولت کابل همچنان با قدرت و شکوه در عرصه سیاست جهانی باقی خواهد ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر سابق افغانستان در پاکستان ترامپ را با چنگیز خان مغول مقایسه کرد

سفیر سابق افغانستان در پاکستان ترامپ را با چنگیز خان مغول مقایسه کرد