مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مرداد 1398 ساعت 06:032019-07-25اجتماعي

تبعات خشک شدن تالاب جازموریان


رییس جهاددانشگاهی استان و مجری تدوین برنامه جامع تالاب جازموریان، از اختصاص اعتبارات تالاب جازموریان به دستگاه های ذیربط بر مبنای برنامه جامع مدیریت و احیاء تالاب در پی پیگیری های مستمر اداره کل حفاظت محیط زیست استان خبر داد.

- دکتر رضا کامیاب مقدس در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تالاب جازموریان یکی از تالاب های فصلی و مهم اکولوژیکی کشور است اظهار کرد: حوزه آبریز جازموریان با مساحتی بالغ بر 69 هزار کیلومتر مربع و در ارتفاع 300 متری از سطح دریا به عنوان یکی از تالاب های فصلی مشترک بین سیستان و بلوچستان و کرمان واقع شده است.

وی گفت: این تالاب در مواقع پرآبی 3300 کیلومتر مربع و در مواقع کم آبی به طور متوسط 2500 کیلومتر مربع آبگیری می شده است.

این تالاب به وسیله ده ها رودخانه فصلی و دو رودخانه دائمی هلیل رود و بمپور تغذیه می شود، افزون بر این دو رودخانه، در این حوضه آبریز 91 رودخانه کوچک و بزرگ جریان داشته است اما تالاب جازموریان این روزها به بیابانی بی آب و علف و محل چرای شترها و دام های مردم محلی تبدیل شده است.

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان با اشاره به وجود 17 شهرستان در حوزه آبریز تالاب با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 260 هزار نفر اظهار کرد: یکی از مهمترین تاثیرات جازموریان تنظیم اکوسیستم منطقه و در مرحله دوم تامین معیشت مردم در ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات خشک شدن تالاب جازموریان

تبعات خشک شدن تالاب جازموریان