مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مرداد 1398 ساعت 11:232019-07-25دانش

از ثبت 52 ژن جدید در بانک داده های ژنتیکی جهان تا فاسد شدن نمونه های تحقیقاتی


دانش آموخته دکتری ژنتیک مولکولی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به سابقه خود در ثبت 52 ژن در بانک داده های ژنتیکی جهان در نتیجه انجام پایان نامه دکترای خود، - گفت: سه سال از ارائه پایان نامه دکترای من می گذرد و بسیاری از نمونه های تحقیقاتی ام به دلیل گذشت زمان و نداشتن محلی برای ادامه تحقیقات، فاسد شده اند.

مریم نادری سورکی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سه سال پیش در سال 95 از پایان نامه دکترا خود با عنوان غربالگری و آنالیز ژن های کدکننده غده سمی عقرب ایرانی ادونتوبوتوس دوریه از طریق ساخت کتابخانه cDNA دفاع کردم.

در پایان نیز موفق شدیم 52 ژن جدید در بانک داده های ژنتیکی جهان در رده عقرب ها به نام دانشگاه شهید چمران اهواز به ثبت برسانیم؛ همچنین توانستیم بسیاری از ترکیبات مؤثر در درمان بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های نورولوژیک و ام اس را شناسایی کنیم.

وی افزود: ادونتوبوتوس دوریه از خانواده بوتیده، یکی از خطرناک ترین عقرب های ایران است که از سال 2005 مورد توجه قرار گرفته است؛ در این پایان نامه برای اولین بار کتابخانه cDNA را از غده زهری این عقرب ایرانی با هدف شناسایی انواع رونوشت های آن ساختیم، سپس هر کدام از توالی های بیانی کتابخانه را برای شناسایی ماهیت پپتید تولیدی توسط آن ها، مورد ارزیابی های بیوانفورماتیک قرار دادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ثبت 52 ژن جدید در بانک داده های ژنتیکی جهان تا فاسد شدن نمونه های تحقیقاتی

از ثبت 52 ژن جدید در بانک داده های ژنتیکی جهان تا فاسد شدن نمونه های تحقیقاتی