مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 مرداد 1398 ساعت 11:032019-07-26دانش

تصاویر فضایی باشکوه به مناسبت سالگرد پرتاب تلسکوپ پرتو ایکس چاندرا


ناسا به مناسبت بیستمین سالگرد پرتاب تلسکوپ پرتو ایکس چاندرا تصاویر باشکوهی را که این تلسکوپ فضایی به ثبت رسانده، منتشر کرد.

- تصاویر فضایی باشکوه به مناسبت سالگرد پرتاب تلسکوپ "پرتو ایکس چاندرا" ناسا به مناسبت بیستمین سالگرد پرتاب تلسکوپ "پرتو ایکس چاندرا" تصاویر باشکوهی را که این تلسکوپ فضایی به ثبت رسانده، منتشر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رصدخانه پرتو ایکس چاندرا (Chandra X-ray Observatory) یا تلسکوپ پرتو ایکس چاندرا یک تلسکوپ فضایی ساخته شده به وسیله ناسا است که تمام فعالیت هایش در زمینه پرتو ایکس است.

ناسا ضمن تبریک بیستمین سالگرد پرتاب تلسکوپ پرتو ایکس چاندرا تصویر زیر را منتشر کرد و نوشت: این تصویر ترکیبی توسط تلسکوپ فضایی چاندرا، تلسکوپ فضایی اسپیتزر و تلسکوپ آیزاک نیوتن ثبت شده است و در آن می توان اشعه فرابنفش ساطع شده از ستاره های عظیم جوان در خوشه ستاره ای سیگنوس او بی 2 (Cygnus OB2) را مشاهده کرد.

پایگاه خبری گیزمگ نیز به مناسبت بیستمین سالگرد پرتاب این تلسکوپ فضایی تصاویر باشکوهی را منتشر کرد و نوشت: ایده طراحی و توسعه تلسکوپ فضایی چاندرا برای اولین بار در سال 1976 توسط ریکاردو جیاکونی (Riccardo Giacconi)، اختر فیزیکدان ایتالیایی که در سال 2002 موفق به اخذ جایزه نوبل فیزیک شد، ارائه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصاویر فضایی باشکوه به مناسبت سالگرد پرتاب تلسکوپ پرتو ایکس چاندرا

تصاویر فضایی باشکوه به مناسبت سالگرد پرتاب تلسکوپ پرتو ایکس چاندرا