مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مرداد 1398 ساعت 06:532019-07-27سياسي

چهارمحال و بختیاری در مسیر بیابانی شدن...


بیابان ‎زایی، به معنای بیابانی شدن یا خشک شدن کامل زمین است که فروپاشی سرزمین را در پی دارد و این وضعیت عمدتا به دلیل فعالیت های انسانی و تغییرات آب وهوایی ایجاد می شود.

- بیابان زایی نوعی تخریب زمین محسوب می شود که خشک شدن زمین آن منطقه را در پی دارد، معمولا چنین منطقه ای آب، پوشش گیاهی و حیات وحش خود را از دست می دهد.

عوامل گوناگونی مانند تغییر اقلیم و فعالیت های انسانی در این موضوع مؤثر هستند.

از طرفی تخریب خاک در کشور یک روند فزاینده ای را به همراه دارد که این روند طی چند دهه گذشته تشدید شده و چالش جدی را به وجود آورده است.

رییس اداره جنگلداری و جنگل کاری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، علی حسین امینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- اظهار کرد: فرسایش خاک در دنیا حدود یک تا پنج تن در هر هکتار، در کشور 15 تا 25 تن و در چهارمحال و بختیاری به طور متوسط 20 تا 23 تن در هکتار است.

وی افزود: به دلیل شرایط توپوگرافی منطقه، فرسایش خاک در برخی از مناطق 20 تا 25 تن بوده که این امر نشان از فرسایش پذیری مناطق است.

امینی گفت: مناطق غرب استان از جمله منطقه سرخون شهرستان اردل، بخش مشایخ شهرستان کیار، دوپلان و منطقه بارز و اوره لردگان نسبت به فرسایش خاک از حساسیت بیشتری برخوردارند، به طوری که نوع خاک و شرایط زمین شناسی منطقه به گونه ای بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمحال و بختیاری در مسیر بیابانی شدن...

چهارمحال و بختیاری در مسیر بیابانی شدن...