مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مرداد 1398 ساعت 11:232019-07-29اقتصادي

چرا رشته های دانشگاهی را حذف کنیم؟


یک کارشناس حوزه کار با انتقاد از حذف رشته های دانشگاهی گفت: به جای حذف رشته ها باید متناسب با نیاز هر ساله بازار کار رشته های دانشگاهی را بازنگری و دانشجویان را از کارجویی به سمت کارآفرینی سوق بدهیم.

- حمید حاج اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: همه ساله بحث تحقیق و توسعه در حوزه مسایل آموزش عالی باید مدنظر قرار گیرد تا متناسب با نیاز بازار کار رشته ها بازتعریف و بازنگری شوند چون نیروی کاری را در دانشگاه ها تربیت می کنیم که متناسب با شرایط جامعه، بازار کار و حوزه های صنعت، خدمات و کشاورزی باشند.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید متکی به مهارتهای خود وارد بازار کار شوند، گفت: اگر دانشجویان حین تحصیل کارآفرین و ماهر بار بیایند بعد از فارغ التحصیلی به اندازه کافی مهارت برای ورود به فضای کسب و کار دارند و با تکیه بر استعدادها و توانایی های خود کارآفرینی می کنند.

دانشجویان از کارجویی باید به سمت کارآفرینی بروند این کارشناس بازار کار ادامه داد: اگر دانشجویان و فارغ التحصیلان چشمشان به استخدام های دولتی باشد ظرفیت بیکاری افزایش می یابد و تبعات منفی آن در جامعه را شاهد خواهیم بود لذا باید آموزشهای کارآفرینی را در سطوح دروس دانشگاهی توسعه بدهیم و از فارغ التحصیلان به عنوان نیروی انسانی ماهر حمایت کنیم تا از کارجویی به سمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا رشته های دانشگاهی را حذف کنیم؟

چرا رشته های دانشگاهی را حذف کنیم؟